منتديات قناة سمسم - موقع قناة سمسم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى قناة سمسم - موقع قناة سمسم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي

كاتب الموضوعرسالة
بنوته حلوة صغيرة

تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Empty
مُساهمةموضوع: تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي   تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي I_icon_minitimeالأربعاء يناير 04, 2012 11:33 pm

تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 1279994231

النهاردة اول حلقة من يوميات زهرة تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي SFun_cheerleader2
وبطلتنا اليوم هي سلمي ، سلمي بنت جميلة عندها 10 سنوات في 5 ابتدائي بتحب المذاكرة واللعب في نفس الوقت ، الله ؟!!! ده انا كده طولت !يلا ندخل على حلقتنا على طول

سلمي كانت بتدور على بحث لمدرستها ، بس هي تعبت أوي في البحث وحبت تريح

سلمى : آه ! أنا تعبت أوي تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Mood23 !! هريح شوية ، أنا هكلم حد على الفيس تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 88
سلمى : هاي

مريم :اهلا . ممكن تعرفيني بإسمك ؟
سلمي : هاي . انا هناء .... ازيك ؟ وانتي اسمك ايه ؟
مريم : انا اسمي مريم ، اتشرفت بمعرفتك يا هناء تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 235

أثناء هذه المحادثات دخلت الأم عشان تشوف بنتها ، بس اتصدمت لما شافت الي مكتوب

الأم : ايه ده يا سلمى ؟ تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي SFi_bat
سلمى : ماما!!! فيه ايه؟؟
الأم : اقفلي البتاع ده
سلمى : معلشي يا ماما مش هينفع عشان انا بكلم حلا
الأم : برضه هتكدبي تاني ؟ مش هي قايلة لك انها مريم ؟ تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Mood8
سلمى : تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Mood15
الأم : اقفلي البتاع ده وقومي
سلمى : حاضر
الأم :انتي كدبتي ليه وقلتي ان اسمك هناء ؟ مش انتي اسمك سلمي ولا ايه ؟
سلمي : أيوة بس كل صاحباتي بيعملوا كده عشان محدش يعرف اسمائهم
الأم : وليه تبقي زيهم وحشة ؟
الأم : أيوة وحشة لأن الله يعاقب الكذاب

سلمي : تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Mood12
بعدها راحت سلمى على أوضتها وهي بتعيط ومغرقة نفسها من العياط تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي SSa_cry4 ، لحد ما دخلت عليها مامتها

الأم : سلمى ، ما تزعليش ، بس متكرريهاش تاني
سلمى : حاضر يا ماما

وحضنوا بعض وسلمى مسحت دموعها تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 121

سلمى : ماما
الأم : نعم
سلمى : هو ربنا سمح لبعض الناس انهم يكذبوا؟
الأم : أيوة يا سلمى ، بس بعض الناس ! تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Mood20
سلمى : طب مين هما ؟
الأم : تعالي نسأل بابا

سلمى : بابا
الأب : نعم يا سلمى
سلمى : كنت عايزة اسألك سؤال
الأب : اتفضلي يا سلمى
سلمى : هي ايه الحالات الي يرخص فيها بالكذب ؟
الأب : سؤال جميل ، الحالات دي محدودة ، منها الكذب على الأعداء والصلح بين المتخاصمين
سلمى : مش فاهمة حاجة تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي Mood17
الأم : أفهمك الكذب على الأعداء يعني الفدائي الي بيدافع عن وطنه مينفعش يقول لأعدائه على اسرار وطنه مصر
سلمى : أها !!!! طب والصلح بين المتخاصمين ؟
الأب : يعني تحاولي تصلحي بين المتخاصمين مع بعض، يعني مثلا تروحي تقولي للأولى : دي عايزة تصالحك وزعلانة انك خاصمتيها وتروحي تقولي للتانية نفس الكلام وكده يروحوا يتأسفوا لبعض ويبقي انتي كسبتي ثواب تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 88
سلمى : أها !!!! الحمد لله على نعمة الصدقتعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي SCh_pray ، فان الصدق ينجي صاحبه كما قال لنا الرسول صلى الله عليه وسلم ووصانا بيه الله سبحانه وتعالى
سلمى : دلوقتي انا هروح اعتذر لمريم و أقولها الحقيقة

وبعدها راحت واعتذرت لمريم ومريم طلعت بنت طلعت بنت طيبة وتفهمت الوضع وسامحتها تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 222

وتوتة توتة خلصت الحدوتة ، حلوة ولا ملتوتة ؟؟تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي 220

تعودت الصدق...الحلقة الأولي من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» حريتي لها حدود ... الحلقة الثانية من سلسلة يوميات زهرة ... ادخلي يا قمورتي ومش هتندمي
» سلسلة يوميات زهرة .. أهلابيكي معانا يا قمورتي ادخلي ومش هتندمي